Info Lugormod
PSL - Polska Strona Lugormoda
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Info Lugormod Strona Główna
->
Kursy
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Sprawy Forum
----------------
Ogłoszenia Forum
Regulamin
Lugormod Server
----------------
Serwery Lugormod
Clan Info
Gotowce
Pomoc
Nowości na Luxous Lugormod
Sprawy Luxous Lugormod
Przyszłość
Galaktyczny Senat
Nowy Serwer
Stare serwery
Archiwum
Lugormod
----------------
Nowości Lugormod
Pomoc
Player
Lugormod
Kursy
Inne Mody
----------------
Dyskusja Modów
JA+
Base
Forcemod
Movie Battles II
JKA Galaxies Mod
KOTF
Inne
----------------
Od Tematu
Linki
Pomoc
Spam
Luxous Lugormod [Archiwum]
----------------
Archiwum
Shoutbox
----------------
Shoutbox
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Special
Wysłany: Nie 23:03, 14 Cze 2009
Temat postu:
Bardzo dobry kurs ale na początku dodałbym co to w ogóle jest entity bo początkujący mogą tego nie rozumieć
paweli1
Wysłany: Pią 16:26, 12 Cze 2009
Temat postu:
Na ktore pewnie wczesniej odpowiesz
Perf
Wysłany: Pią 13:55, 12 Cze 2009
Temat postu:
Wiesz robie to, żeby niektórzy nie robili tematów "jak sie przesuwa obiekt"
A co do potrzebności to nie mów tak na siebie - na pewno ktoś zada jeszcze pytanko
paweli1
Wysłany: Pią 9:45, 12 Cze 2009
Temat postu:
Chyba ja juz tu nie potrzebny... lol
Perf
Wysłany: Czw 17:37, 11 Cze 2009
Temat postu: FAQ - Często zadawane pytania
Może niektóre nie są często zadawane, ale może to komuś pomoże.
P - pytanie
O - odpowiedź
P: Po pierwsze: jak otworzyć konsolę?
O: Może to głupie pytanie, ale w JKA otwieranie konsoli jest nietypowe. Musisz nacisnąć razem Shift i tyldę.
===============================================
P: Co to jest entity??
O: Entity to jest "coś" w grze. Entity to na przykład model, trigger, itd. ale nie ściana lub podłoga z mapy.
Special dał pomysł na pytanko.
===============================================
P: Jak zrobić questa?
O: Patrz
tutaj
,
tutaj
i
tutaj
.
===============================================
P: Co lepsze: T2 czy U#?
O: U# jest lepsze dla mniej zaawansowanych, ponieważ ogólnie ma więcej funkcji jako entity, natomiast T2 ma prawie wszystko co U# tylko zawarte w Jedi Scripcie, co jest wyższą szkołą jazdy. Dokumentacja:
1 część
2 część
(język angielski)
===============================================
P: Jak w ogóle postawić entity?
O: Musisz opanować komendę "place". Stawiasz entity tak:
Kod:
/place [nazwa entity] [wysokość nad powierzchnią] [klucze]
[nazwa entity] - tu wstawiasz nazwę entity, np. misc_model_breakable
[wysokość nad powierzchnią] - tu wstawiasz liczbę która określi ile punktów nad powierzchnią ma być entity, np. 0, wtedy będzie na powierzchni
[klucze] - tutaj wpisujesz parametry entity na podstawie [klucz],[opcja klucza],[klucz],[opcja klucza] itd. np. model,map_objects/factory/catw2_b,spawnflags,1
Przykład:
Kod:
/place misc_model_breakable 0 model,map_objects/factory/catw2_b,spawnflags,1
Po informacje o entity odwołuj się do
Entity Guide
===============================================
P: Jak przesunąć entity bez ponownego postawiania?
O: Użyj komendy "nudge". Używa się jej tak:
Kod:
/nudge [# entity] X Y Z
[# entity] - numer entity, jeśli nie jest określony przesuwa entity na celowniku, dotyczy tylko tych przez które nie możesz przejść, np. model
X - punkty w szerokości
Y - punkty w długości
Z - punkty w wysokości
Przykład:
Kod:
/nudge 42 2 5 10
To spowoduje przesunięcie entity nr. 42 dwa punkty po szerokości, pięć po długości i dziesięć wyżej. Można stosować liczby ujemne:
Kod:
/nudge 42 -2 -5 -10
===============================================
P: Postawiłem serwer na hoście 24/7. Jak teraz mogę dostać się do konsoli serwera jak to robiłem na moim komputerze?
O: Istnieje specjalna opcja RCon (Remote Control). Pozwala ona właśnie kontrolować konsole serwera z poziomu gry. Wpisujesz "/rcon" i komendę np.
Kod:
/rcon map t1_inter
Ta komenda zmieni mapę na T1_Inter.
Tutaj
znajdziesz komendy RCon.
Jednak aby korzystać z tego, musisz zastosować hasło RCon. Ustawiasz je w server.cfg, więc zanim wrzucisz server.cfg na FTP, pamiętaj, aby je ustawić. RCon odblokowujesz sobie tak:
Kod:
/rconpassword [twoje hasło]
===============================================
P: Jak sprawdzić parametry entity które postawiłem?
O: Robisz to komendą "trace":
Kod:
/trace [# entity]
[# entity] - tak samo jak w nudge nie jest wymagane użycie tego, ale trzeba tego użyć wtedy np. kiedy chcesz sprawdzić trigger_multiple.
Przykład:
Kod:
/trace 24
Spowoduje to "zeskanowanie" entity # 24.
===============================================
P: To w "trace" mi nie wystarcza. Chciałbym zobaczyć to, co napisałem aby postawić entity. Jak to zrobić?
O: Do tego też jest komenda - "spawnstring view". Należy ją wpisać tak:
Kod:
/spawnstring view [# entity]
Przykład:
Kod:
/spawnstring view 40
To spowoduje pokazanie tekstu który wpisaliśmy aby postawić entity # 40.
===============================================
P: Zrobiłem coś w entity nie tak jak chciałem. Czy muszę usuwać i pisać od nowa całe entity?
O: Nie musisz jeśli masz U#. Zrobisz to komendą "spawnstring edit":
Kod:
/spawnstring edit [# entity] [klucz] [komenda klucza]
[# entity] - tym razem musisz określić numer entity
[klucz] - określ klucz który chcesz zmienić
[komenda klucza] - tutaj co chcesz do danego klucza przypisać, jeśli zdarzy się, że komenda będzie składała się z kilku wyrazów/liczb oddzielonych spacjami, napisz to w cudzysłowie.
Przykład:
Kod:
/spawnstring edit 248 movement "0 90 100"
To spowoduje zmiane lub dodanie klucza movement na 0 90 100 w entity 248.[/code]
===============================================
P: A jak znaleźć te niewidzialne entity, np. triggery?
O: Użyj do tego "nearby":
Kod:
/nearby [radius]
[radius] - tym określisz promień okręgu w którym masz sprawdzić entity, jeśli nie podasz, będzie równe 128
Przykład:
Kod:
/nearby 250
Więcej będzie dodane.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin