 |
Info Lugormod PSL - Polska Strona Lugormoda
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Special
Administrator
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 1006
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 44 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miasto Lugormoda
|
Wysłany: Czw 19:13, 27 Lis 2008 Temat postu: Lugormod 3.0.0.0 - planowanie |
|
|
Robo planuje nowy lugormod 3.0.0.0 w którym będą logiczne entity co najważniejsze
Oto opis:
The 3.0 version of Lugormod is planned to have these major changes:
Logical entities
Entities that are not visible nor solid will be stored in a seperate lugormod-specific array, and not be a part of the jka entity system.
In layman's terms: target_, info_, and a several other entities will not take up entity slots. This leaves more room for models, triggers, and other entities that can be used to add more to the map.
Users will see these entities appear using entity numbers greater than 1024.
General testing has shown this to free up around 200-300 entities on average built maps, and capable of handling up to around 7 to 9 thousand logical entities without causing trouble (aside from massive entity files).
This should be great news for quest builders, as it means they can make very complex quests without actually taking up any entities. Aside from triggers and models, none of the logic behind the quest will take away from adding more visual components to the map.
This change is backwards compatible
No functionality will be lost with this change.
Changes might be needed to take full use of this feature
For advanced builders:
Since icarus scripts must be ran from the usual jka entity array, all script running entities must be "non-logical". Many entities that can be logical can also run scripts, however. In order to keep the logical status for these entities but also prevent problems if scripts are added, logical entities that have script keys set will still use the basic entity list. To free up entities and avoid problems, it is best to migrate all scripts to models, triggers, or target_scriptrunner entities.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Alerd
Global Moderator
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 20:41, 27 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
jak dla mnie mogło to by być tylko dodatek do 2.0.0, a nie co miesiąc(mnie, więcej) wydawać nową wersje o.0
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Alerd
Global Moderator
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 20:41, 27 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Alerd napisał: | jak dla mnie mogło to by być tylko dodatek do 2.0.0.0, a nie co miesiąc(mnie, więcej) wydawać nową wersje o.0 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|