|
Info Lugormod PSL - Polska Strona Lugormoda
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Thial
Przeciętniak
Dołączył: 04 Paź 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: Pon 21:04, 08 Cze 2009 Temat postu: Sposób na tworzenie funkcjonalnych questów. |
|
|
Quest Podany w przykładzie nie jest kompletny ponieważ do komend nie dodałem modeli...
Pokażę wam mój sposób na tworenie questów. Zazwyczaj jest tak że dochodzimy do połowy i cóż... dupa... zapomnieliśmy targetname'a, pomieszały się nam targety, ehh. Trzeba zaczynać od początku. Ja natomiast tworzę questy w dwóch etapach:
Pierwszy to schemat:
Tworzę małe czworokaty i wpisję w nie różne enty typu misc_model_breakable target_print itp. Następnie kieruję strzałki do ich targetu. Schemat jest dość przejrzysty i można przejść do etapu drugiego czyli do pisania komend. Na podstawie takiego schematu nie sposób popsuć questa, wystarczy dopisać targety i targetname, a potem sporządzić listę komend:
Kod: | /place lmd_flagplayer 0 flags,5,targetname,q5s
/place target_print 0 spawnflags,16,targetname,q5s,message,^7Ktos Rozpoczal Quest: ^1Cholerne Szkodniki
/place target_teleporter 0 targetname,q5s
/place target_deactivate 0 targetname,q5s,target,q5b1
/place target_activate 0 targetname,q5s,target,q5b2
/place target_activate 0 targetname,q5s,target,q5b3
/place target_activate 0 targetname,q5s,target,q5b4
/place target_delay 0 wait,300,targetname,q5s2,target,q5timeup
/place target_relay 0 targetname,q5timeup,target,q5s2a,target2,q5s2de,target3,q5s2f,target4,q5s2p
/place target_activate 0 targetname,q5s2a,target,q5b1
/place lmd_flagplayer 0 targetname,q5s2f,flags,-55
/place target_deactivate 0 targetname,q5s2de,target,q5b2
/place target_deactivate 0 targetname,q5s2de,target,q5b3
/place target_deactivate 0 targetname,q5s2de,target,q5b4
/place target_print 0 spawnflags,16,targetname,q5s2p,message,^7Quest Zakonczony: ^1Cholerne Szkodniki
/place lmd_flagplayer 0 targetname,q5s2f,flags,-55
/place lmd_flagplayer 0 targetname,q5s2,flags,55
/place target_delay 0 wait,4,targetname,q5s2,target,q5s2p2
/place target_delay 0 wait,10,targetname,q5s2,target,q5s2p3
/place target_print 0 spawnflags,4,targetname,q5s2,message,^2Chewie: ^3Witaj. Pewnie przychodzisz \n ^3by mi pomoc.
/place target_print 0 spawnflags,4,targetname,q5s2p2,message,^2Chewie: ^3Znajdz prosze moj \n ^3srubokret i napraw rozpylacz.
/place target_print 0 spawnflags,4,targetname,q5s2p3,message,^1Masz 5 Minut.
/place target_print 0 spawnflags,4,targetname,q5s3,message,^1Teraz Napraw Rozpylacz.
/place target_relay 0 targetname,q5s4,target,q5s2a,target2,q5s2de,target3,q5s2f,target4,q5s4de
/place target_deactivate 0 targetname,q5s4de,target,q5timeup
/place target_delay 0 wait,4,targetname,q5s4,target,q5s4p2
/place target_print 0 spawnflags,16,targetname,q5s4p2,message,^7Quest Zakonczony: ^1Cholerne Szkodniki
/place target_print 0 spawnflags,4,targetname,q5s4p2,message,^2Twoja Litera To: ^1M
/place target_teleporter 0 targetname,q5s4p2,angle,90
/place target_print 0 spawnflags,4,targetname,q5s4,message,^2Chewie: ^3Dziekuje! \n ^3Twoja nagroda to keycard \n ^3do zbrojowni.,target,q5s4fx
/place fx_runner 50 fxfile,effects/noghri_stick/gas_cloud,spawnflags,3,targetname,q5s4fx
|
Przy pisaniu długich questów ten sposób jest świetny. Zobaczycie
Post został pochwalony 3 razy
Ostatnio zmieniony przez Thial dnia Wto 9:02, 09 Cze 2009, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Perf
VIP
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 649
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LugorCityMod
|
Wysłany: Pon 21:48, 08 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Jaki koleś!
Pochwałka na pewno
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Special
Administrator
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 1006
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 44 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miasto Lugormoda
|
Wysłany: Wto 20:07, 09 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Heh, fajne fajne, szkoda tylko że nie widać co pisze na tych kwadracikach, jakbys mógł daj link do zdjęcia powiększonego.
Pochwala ofkorz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Thial
Przeciętniak
Dołączył: 04 Paź 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: Wto 21:37, 09 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
główna rzecz na kwadracikach to nazwa enta, a reszta opcjonalnie, target wait itp...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Thial dnia Wto 21:38, 09 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Special
Administrator
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 1006
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 44 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miasto Lugormoda
|
Wysłany: Pon 1:43, 15 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Heh, fajny, w czym robiony schemat?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Thial
Przeciętniak
Dołączył: 04 Paź 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: Wto 9:33, 16 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
w paincie a w czym . Ale myślałem też o zrobieniu programu że przeciągamy na tablicę kwadraciki. Możemy w nie wpisywać dodatkowe informacje i łączymy liniami Tak jak na obrazkach.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Thial dnia Wto 9:34, 16 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Special
Administrator
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 1006
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 44 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miasto Lugormoda
|
Wysłany: Wto 15:58, 16 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
A w czym ty byś to zrobił?
Musiałbyś mieć umięjętności conajmniej używania Winapi i DirectX albo co tam jest w delphi bo się zbyt nie znam na delphi, ew. zrobić łatwo można w bibliotece MFC albo użyć starej biblioteki dos.h, tylko zobacz jak wygląda taki program, wejdź np. do wiersza poleceń i wpisz "edit.com"
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Special dnia Wto 15:59, 16 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Thial
Przeciętniak
Dołączył: 04 Paź 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: Czw 14:12, 25 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Takie cuś mozna nawet we flashu zrobić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Special
Administrator
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 1006
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 44 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miasto Lugormoda
|
Wysłany: Czw 15:28, 25 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
We flashu to też w sumie dobre rozwiązanie, możnaby zrobić wersje online z pliku flash playera
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|