Forum Info Lugormod Strona Główna Info Lugormod
PSL - Polska Strona Lugormoda
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sposób na tworzenie funkcjonalnych questów.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Info Lugormod Strona Główna -> Kursy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thial
Przeciętniak



Dołączył: 04 Paź 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Suwałki

PostWysłany: Pon 21:04, 08 Cze 2009    Temat postu: Sposób na tworzenie funkcjonalnych questów.

Quest Podany w przykładzie nie jest kompletny ponieważ do komend nie dodałem modeli...

Pokażę wam mój sposób na tworenie questów. Zazwyczaj jest tak że dochodzimy do połowy i cóż... dupa... zapomnieliśmy targetname'a, pomieszały się nam targety, ehh. Trzeba zaczynać od początku. Ja natomiast tworzę questy w dwóch etapach:

Pierwszy to schemat:



Tworzę małe czworokaty i wpisję w nie różne enty typu misc_model_breakable target_print itp. Następnie kieruję strzałki do ich targetu. Schemat jest dość przejrzysty i można przejść do etapu drugiego czyli do pisania komend. Na podstawie takiego schematu nie sposób popsuć questa, wystarczy dopisać targety i targetname, a potem sporządzić listę komend:

Kod:
/place lmd_flagplayer 0 flags,5,targetname,q5s
/place target_print 0 spawnflags,16,targetname,q5s,message,^7Ktos Rozpoczal Quest: ^1Cholerne Szkodniki
/place target_teleporter 0 targetname,q5s
/place target_deactivate 0 targetname,q5s,target,q5b1
/place target_activate 0 targetname,q5s,target,q5b2
/place target_activate 0 targetname,q5s,target,q5b3
/place target_activate 0 targetname,q5s,target,q5b4
/place target_delay 0 wait,300,targetname,q5s2,target,q5timeup
/place target_relay 0 targetname,q5timeup,target,q5s2a,target2,q5s2de,target3,q5s2f,target4,q5s2p
/place target_activate 0 targetname,q5s2a,target,q5b1
/place lmd_flagplayer 0 targetname,q5s2f,flags,-55
/place target_deactivate 0 targetname,q5s2de,target,q5b2
/place target_deactivate 0 targetname,q5s2de,target,q5b3
/place target_deactivate 0 targetname,q5s2de,target,q5b4
/place target_print 0 spawnflags,16,targetname,q5s2p,message,^7Quest Zakonczony: ^1Cholerne Szkodniki
/place lmd_flagplayer 0 targetname,q5s2f,flags,-55
/place lmd_flagplayer 0 targetname,q5s2,flags,55
/place target_delay 0 wait,4,targetname,q5s2,target,q5s2p2
/place target_delay 0 wait,10,targetname,q5s2,target,q5s2p3
/place target_print 0 spawnflags,4,targetname,q5s2,message,^2Chewie: ^3Witaj. Pewnie przychodzisz \n ^3by mi pomoc.
/place target_print 0 spawnflags,4,targetname,q5s2p2,message,^2Chewie: ^3Znajdz prosze moj \n ^3srubokret i napraw rozpylacz.
/place target_print 0 spawnflags,4,targetname,q5s2p3,message,^1Masz 5 Minut.
/place target_print 0 spawnflags,4,targetname,q5s3,message,^1Teraz Napraw Rozpylacz.
/place target_relay 0 targetname,q5s4,target,q5s2a,target2,q5s2de,target3,q5s2f,target4,q5s4de
/place target_deactivate 0 targetname,q5s4de,target,q5timeup
/place target_delay 0 wait,4,targetname,q5s4,target,q5s4p2
/place target_print 0 spawnflags,16,targetname,q5s4p2,message,^7Quest Zakonczony: ^1Cholerne Szkodniki
/place target_print 0 spawnflags,4,targetname,q5s4p2,message,^2Twoja Litera To: ^1M
/place target_teleporter 0 targetname,q5s4p2,angle,90
/place target_print 0 spawnflags,4,targetname,q5s4,message,^2Chewie: ^3Dziekuje! \n ^3Twoja nagroda to keycard \n ^3do zbrojowni.,target,q5s4fx
/place fx_runner 50 fxfile,effects/noghri_stick/gas_cloud,spawnflags,3,targetname,q5s4fx


Przy pisaniu długich questów ten sposób jest świetny. Zobaczycie


Post został pochwalony 3 razy

Ostatnio zmieniony przez Thial dnia Wto 9:02, 09 Cze 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Perf
VIP



Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 649
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LugorCityMod

PostWysłany: Pon 21:48, 08 Cze 2009    Temat postu:

Jaki koleś!
Pochwałka na pewno


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Special
Administrator



Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 1006
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miasto Lugormoda

PostWysłany: Wto 20:07, 09 Cze 2009    Temat postu:

Heh, fajne fajne, szkoda tylko że nie widać co pisze na tych kwadracikach, jakbys mógł daj link do zdjęcia powiększonego.

Pochwala ofkorz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thial
Przeciętniak



Dołączył: 04 Paź 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Suwałki

PostWysłany: Wto 21:37, 09 Cze 2009    Temat postu:

główna rzecz na kwadracikach to nazwa enta, a reszta opcjonalnie, target wait itp...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Thial dnia Wto 21:38, 09 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Special
Administrator



Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 1006
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miasto Lugormoda

PostWysłany: Pon 1:43, 15 Cze 2009    Temat postu:

Heh, fajny, w czym robiony schemat?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thial
Przeciętniak



Dołączył: 04 Paź 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Suwałki

PostWysłany: Wto 9:33, 16 Cze 2009    Temat postu:

w paincie a w czym Wesoly. Ale myślałem też o zrobieniu programu że przeciągamy na tablicę kwadraciki. Możemy w nie wpisywać dodatkowe informacje i łączymy liniami Wesoly Tak jak na obrazkach.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Thial dnia Wto 9:34, 16 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Special
Administrator



Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 1006
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miasto Lugormoda

PostWysłany: Wto 15:58, 16 Cze 2009    Temat postu:

A w czym ty byś to zrobił?
Musiałbyś mieć umięjętności conajmniej używania Winapi i DirectX albo co tam jest w delphi bo się zbyt nie znam na delphi, ew. zrobić łatwo można w bibliotece MFC albo użyć starej biblioteki dos.h, tylko zobacz jak wygląda taki program, wejdź np. do wiersza poleceń i wpisz "edit.com"


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Special dnia Wto 15:59, 16 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thial
Przeciętniak



Dołączył: 04 Paź 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Suwałki

PostWysłany: Czw 14:12, 25 Cze 2009    Temat postu:

Takie cuś mozna nawet we flashu zrobić Jezyk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Special
Administrator



Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 1006
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miasto Lugormoda

PostWysłany: Czw 15:28, 25 Cze 2009    Temat postu:

We flashu to też w sumie dobre rozwiązanie, możnaby zrobić wersje online z pliku flash playera

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Info Lugormod Strona Główna -> Kursy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin