Forum Info Lugormod Strona Główna Info Lugormod
PSL - Polska Strona Lugormoda
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Najprostszy sposób na zrobienie questa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Info Lugormod Strona Główna -> Kursy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Perf
VIP



Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 649
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LugorCityMod

PostWysłany: Śro 23:04, 10 Cze 2009    Temat postu: Najprostszy sposób na zrobienie questa

Quest można zrobić tylko w U#.

Na początku musisz znaleźć oczywiście jakieś miejsce. Zrób:
Kod:
/place misc_model_breakable 0 model,map_objects/factory/f_con1,spawnflags,8193,target,questin,message,Reborn Quest,count,50,targetname,questinbut

Message możesz sobie zmienić, count też zarówno jak i model. Targetname dodaj jeśli chcesz zrobić deaktywator i aktywator.
Kolejna rzecz:
Kod:
/place target_teleporter 20 targetname,questin

To teleport do środka, postaw tam też:
Kod:
/place NPC_spawner 20 NPC_type,reborn,targetname,questin,health,500,showhealth,1,NPC_target5,questwin,count,-1

Możesz zmienić health. No i NPC_type, jak chcesz żeby to był inny NPC niż reborn.
Kod:
/place target_credits * targetname,questwin,count,50

Tu możesz zmienić count, co będzie nagrodą dla tego kto zabije reborna.
Kod:
/place target_teleporter 20 targetname,questwin

To jest teleport do wyjścia z questa.

I koniec!

Najlepiej jeszcze zrobić deaktywatory, aby nikt nie przeszkodził w queście.
Kod:
/place target_deactivate * targetname,questin,target,questinbut

To będzie deaktywować przycisk po wejściu.
Kod:
/place trigger_multiple 0 maxs,X Y Z,mins,X Y Z,spawnflags,1,target2,questinactivate

To będzie tzw. detektor, czy gracz w queście nie zginął. Wtedy zaaktywuje przycisk i usunie NPC:
Kod:
/place target_kill * targetname,questinactivate

To zabije NPC.
Kod:
/place trigger_multiple 0 maxs,X Y Z,mins,X Y Z,spawnlfags,9,target,questdelaykick

To będzie sprawdzać czy gracz nie bawi się w blockera questa. Wywali go jeśli nie użyje broni przez jakiś czas:
Kod:
/place target_delay * target,questinactivate,targetname,questdelaykick,wait,30

To zabije gracza i NPC po 30 sekundach bez użycia broni.
Kod:
/place target_relay * targetname,questin,target,questdelaykick

To podłączy target_delay do początku questa, kiedy gracz będzie wchodził. Zacznie się odliczanie, które będzie resetowane za każdym razem, gdy gracz użyje broni.
Kod:
/place target_activate * targetname,questinactivate,target,questinbut

To zaaktywuje przycisk wejścia po zginięciu gracza w queście.
Kod:
/place target_activate * targetname,questwin,target,questinbut

To zaaktywuje przycisk wejścia po wygranej gracza.
Te entity możesz postawić dla upewnienia się, czy inny gracz nie wejdzie do questa i zabije NPC "kradnąc" należną wygraną tego, który wszedł wcześniej, tym samym zmuszając pierwszego gracza do zabicia się, gdyż inaczej nie wyjdzie.

Jeśli jesteś początkującym w LMD, zalecam użycie tych samych targetów i targetname'ów.

Dzięki Thial za pomysł z detektorem blokowania.


Post został pochwalony 4 razy

Ostatnio zmieniony przez Perf dnia Śro 15:00, 26 Sie 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thial
Przeciętniak



Dołączył: 04 Paź 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Suwałki

PostWysłany: Czw 23:46, 11 Cze 2009    Temat postu:

Wypadało by też dodać czasomierz jezeli gracz będzie specjalnie blokował questa. Po ustalonym czasie zabija wszystko w pomieszczeniu i aktywuje guzik Wesoly.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Perf
VIP



Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 649
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LugorCityMod

PostWysłany: Pią 13:54, 12 Cze 2009    Temat postu:

Dodane.
+ pochwałka za pomysł ode mnie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamac
Cieniutki Player



Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:58, 13 Cze 2009    Temat postu:

pochwałka ode mnie za dobry opis jasny i klarowny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Special
Administrator



Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 1006
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miasto Lugormoda

PostWysłany: Nie 23:06, 14 Cze 2009    Temat postu:

No widze bardzo fajna sprawa, dobrze opisany quest.

Tak w ogóle quest można przerobić na T2 zmieniając na początku spawnflags,8193 na 8192.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Perf
VIP



Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 649
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LugorCityMod

PostWysłany: Pon 14:01, 15 Cze 2009    Temat postu:

Chodzi oto, że w T2 NPC_spawner chyba nie ma NPC_target5

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Special
Administrator



Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 1006
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miasto Lugormoda

PostWysłany: Pon 16:39, 15 Cze 2009    Temat postu:

A może jest? sam sprawdze bo w tych entity guide nie zawsze wszystko jest.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kelox
Cieniutki Player



Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:30, 10 Lip 2009    Temat postu:

Quest nie działa, sprawdziłem kilka razy, nawet dałem linka do doświadczonego kolegi z angli żeby przetestował, też pisze że nie działa, więc coś w tym jest.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paweli1
Super Helper



Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 663
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 67 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 10:55, 11 Lip 2009    Temat postu:

A czy napewno ustawiasz mins i maxs w multiplerze?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Infinite
Start



Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 14:56, 10 Sie 2009    Temat postu:

Sorry, że odkopuje temat ale mam następujący problem:

Kiedy używam komendy /place NPC_spawner 20 NPC_type,reborn,targetname,questin,health,500,showhealth,1,NPC_target5,questwin wszystko jest ok kiedy wchodzę do questa za 1 razem, ale jak wchodzę poraz 2 entity samo się usuwa, w ogóle go nie ma i muszę stawiać go na nowo. Ma ktoś może jakiś pomysł co się może dziać?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paweli1
Super Helper



Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 663
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 67 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:04, 10 Sie 2009    Temat postu:

Dodaj ,count,-1

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Infinite
Start



Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:52, 10 Sie 2009    Temat postu:

Dzięki, pochwa dla ciebie Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Info Lugormod Strona Główna -> Kursy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin