Forum Info Lugormod Strona Główna Info Lugormod
PSL - Polska Strona Lugormoda
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

FAQ - Często zadawane pytania

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Info Lugormod Strona Główna -> Kursy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Perf
VIP



Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 649
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LugorCityMod

PostWysłany: Czw 17:37, 11 Cze 2009    Temat postu: FAQ - Często zadawane pytania

Może niektóre nie są często zadawane, ale może to komuś pomoże.
P - pytanie
O - odpowiedź

P: Po pierwsze: jak otworzyć konsolę?
O: Może to głupie pytanie, ale w JKA otwieranie konsoli jest nietypowe. Musisz nacisnąć razem Shift i tyldę.

===============================================

P: Co to jest entity??
O: Entity to jest "coś" w grze. Entity to na przykład model, trigger, itd. ale nie ściana lub podłoga z mapy.
Special dał pomysł na pytanko.

===============================================

P: Jak zrobić questa?
O: Patrz tutaj, tutaj i tutaj.

===============================================

P: Co lepsze: T2 czy U#?
O: U# jest lepsze dla mniej zaawansowanych, ponieważ ogólnie ma więcej funkcji jako entity, natomiast T2 ma prawie wszystko co U# tylko zawarte w Jedi Scripcie, co jest wyższą szkołą jazdy. Dokumentacja: 1 część 2 część (język angielski)

===============================================

P: Jak w ogóle postawić entity?
O: Musisz opanować komendę "place". Stawiasz entity tak:
Kod:
/place [nazwa entity] [wysokość nad powierzchnią] [klucze]

[nazwa entity] - tu wstawiasz nazwę entity, np. misc_model_breakable
[wysokość nad powierzchnią] - tu wstawiasz liczbę która określi ile punktów nad powierzchnią ma być entity, np. 0, wtedy będzie na powierzchni
[klucze] - tutaj wpisujesz parametry entity na podstawie [klucz],[opcja klucza],[klucz],[opcja klucza] itd. np. model,map_objects/factory/catw2_b,spawnflags,1
Przykład:
Kod:
/place misc_model_breakable 0 model,map_objects/factory/catw2_b,spawnflags,1

Po informacje o entity odwołuj się do Entity Guide

===============================================

P: Jak przesunąć entity bez ponownego postawiania?
O: Użyj komendy "nudge". Używa się jej tak:
Kod:
/nudge [# entity] X Y Z

[# entity] - numer entity, jeśli nie jest określony przesuwa entity na celowniku, dotyczy tylko tych przez które nie możesz przejść, np. model
X - punkty w szerokości
Y - punkty w długości
Z - punkty w wysokości
Przykład:
Kod:
/nudge 42 2 5 10

To spowoduje przesunięcie entity nr. 42 dwa punkty po szerokości, pięć po długości i dziesięć wyżej. Można stosować liczby ujemne:
Kod:
/nudge 42 -2 -5 -10


===============================================

P: Postawiłem serwer na hoście 24/7. Jak teraz mogę dostać się do konsoli serwera jak to robiłem na moim komputerze?
O: Istnieje specjalna opcja RCon (Remote Control). Pozwala ona właśnie kontrolować konsole serwera z poziomu gry. Wpisujesz "/rcon" i komendę np.
Kod:
/rcon map t1_inter

Ta komenda zmieni mapę na T1_Inter.
Tutaj znajdziesz komendy RCon.
Jednak aby korzystać z tego, musisz zastosować hasło RCon. Ustawiasz je w server.cfg, więc zanim wrzucisz server.cfg na FTP, pamiętaj, aby je ustawić. RCon odblokowujesz sobie tak:
Kod:
/rconpassword [twoje hasło]


===============================================

P: Jak sprawdzić parametry entity które postawiłem?
O: Robisz to komendą "trace":
Kod:
/trace [# entity]

[# entity] - tak samo jak w nudge nie jest wymagane użycie tego, ale trzeba tego użyć wtedy np. kiedy chcesz sprawdzić trigger_multiple.
Przykład:
Kod:
/trace 24

Spowoduje to "zeskanowanie" entity # 24.

===============================================

P: To w "trace" mi nie wystarcza. Chciałbym zobaczyć to, co napisałem aby postawić entity. Jak to zrobić?
O: Do tego też jest komenda - "spawnstring view". Należy ją wpisać tak:
Kod:
/spawnstring view [# entity]

Przykład:
Kod:
/spawnstring view 40

To spowoduje pokazanie tekstu który wpisaliśmy aby postawić entity # 40.

===============================================

P: Zrobiłem coś w entity nie tak jak chciałem. Czy muszę usuwać i pisać od nowa całe entity?
O: Nie musisz jeśli masz U#. Zrobisz to komendą "spawnstring edit":
Kod:
/spawnstring edit [# entity] [klucz] [komenda klucza]

[# entity] - tym razem musisz określić numer entity
[klucz] - określ klucz który chcesz zmienić
[komenda klucza] - tutaj co chcesz do danego klucza przypisać, jeśli zdarzy się, że komenda będzie składała się z kilku wyrazów/liczb oddzielonych spacjami, napisz to w cudzysłowie.
Przykład:
Kod:
/spawnstring edit 248 movement "0 90 100"

To spowoduje zmiane lub dodanie klucza movement na 0 90 100 w entity 248.[/code]

===============================================

P: A jak znaleźć te niewidzialne entity, np. triggery?
O: Użyj do tego "nearby":
Kod:
/nearby [radius]

[radius] - tym określisz promień okręgu w którym masz sprawdzić entity, jeśli nie podasz, będzie równe 128
Przykład:
Kod:
/nearby 250


Więcej będzie dodane.


Post został pochwalony 3 razy

Ostatnio zmieniony przez Perf dnia Pon 14:00, 15 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paweli1
Super Helper



Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 663
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 67 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 9:45, 12 Cze 2009    Temat postu:

Chyba ja juz tu nie potrzebny... lol

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Perf
VIP



Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 649
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LugorCityMod

PostWysłany: Pią 13:55, 12 Cze 2009    Temat postu:

Wiesz robie to, żeby niektórzy nie robili tematów "jak sie przesuwa obiekt"
A co do potrzebności to nie mów tak na siebie - na pewno ktoś zada jeszcze pytanko


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Perf dnia Pią 13:56, 12 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paweli1
Super Helper



Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 663
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 67 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:26, 12 Cze 2009    Temat postu:

Na ktore pewnie wczesniej odpowiesz Jezyk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Special
Administrator



Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 1006
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miasto Lugormoda

PostWysłany: Nie 23:03, 14 Cze 2009    Temat postu:

Bardzo dobry kurs ale na początku dodałbym co to w ogóle jest entity bo początkujący mogą tego nie rozumieć

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Info Lugormod Strona Główna -> Kursy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin