![Forum Info Lugormod Strona Główna](http://lugormod.tk/ico/2ill9gz.png) |
Info Lugormod PSL - Polska Strona Lugormoda
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Perf
VIP
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 649
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LugorCityMod
|
Wysłany: Czw 17:37, 11 Cze 2009 Temat postu: FAQ - Często zadawane pytania |
|
|
Może niektóre nie są często zadawane, ale może to komuś pomoże.
P - pytanie
O - odpowiedź
P: Po pierwsze: jak otworzyć konsolę?
O: Może to głupie pytanie, ale w JKA otwieranie konsoli jest nietypowe. Musisz nacisnąć razem Shift i tyldę.
===============================================
P: Co to jest entity??
O: Entity to jest "coś" w grze. Entity to na przykład model, trigger, itd. ale nie ściana lub podłoga z mapy.
Special dał pomysł na pytanko.
===============================================
P: Jak zrobić questa?
O: Patrz tutaj, tutaj i tutaj.
===============================================
P: Co lepsze: T2 czy U#?
O: U# jest lepsze dla mniej zaawansowanych, ponieważ ogólnie ma więcej funkcji jako entity, natomiast T2 ma prawie wszystko co U# tylko zawarte w Jedi Scripcie, co jest wyższą szkołą jazdy. Dokumentacja: 1 część 2 część (język angielski)
===============================================
P: Jak w ogóle postawić entity?
O: Musisz opanować komendę "place". Stawiasz entity tak:
Kod: | /place [nazwa entity] [wysokość nad powierzchnią] [klucze] |
[nazwa entity] - tu wstawiasz nazwę entity, np. misc_model_breakable
[wysokość nad powierzchnią] - tu wstawiasz liczbę która określi ile punktów nad powierzchnią ma być entity, np. 0, wtedy będzie na powierzchni
[klucze] - tutaj wpisujesz parametry entity na podstawie [klucz],[opcja klucza],[klucz],[opcja klucza] itd. np. model,map_objects/factory/catw2_b,spawnflags,1
Przykład:
Kod: | /place misc_model_breakable 0 model,map_objects/factory/catw2_b,spawnflags,1 |
Po informacje o entity odwołuj się do Entity Guide
===============================================
P: Jak przesunąć entity bez ponownego postawiania?
O: Użyj komendy "nudge". Używa się jej tak:
Kod: | /nudge [# entity] X Y Z |
[# entity] - numer entity, jeśli nie jest określony przesuwa entity na celowniku, dotyczy tylko tych przez które nie możesz przejść, np. model
X - punkty w szerokości
Y - punkty w długości
Z - punkty w wysokości
Przykład:
To spowoduje przesunięcie entity nr. 42 dwa punkty po szerokości, pięć po długości i dziesięć wyżej. Można stosować liczby ujemne:
===============================================
P: Postawiłem serwer na hoście 24/7. Jak teraz mogę dostać się do konsoli serwera jak to robiłem na moim komputerze?
O: Istnieje specjalna opcja RCon (Remote Control). Pozwala ona właśnie kontrolować konsole serwera z poziomu gry. Wpisujesz "/rcon" i komendę np.
Ta komenda zmieni mapę na T1_Inter.
Tutaj znajdziesz komendy RCon.
Jednak aby korzystać z tego, musisz zastosować hasło RCon. Ustawiasz je w server.cfg, więc zanim wrzucisz server.cfg na FTP, pamiętaj, aby je ustawić. RCon odblokowujesz sobie tak:
Kod: | /rconpassword [twoje hasło] |
===============================================
P: Jak sprawdzić parametry entity które postawiłem?
O: Robisz to komendą "trace":
[# entity] - tak samo jak w nudge nie jest wymagane użycie tego, ale trzeba tego użyć wtedy np. kiedy chcesz sprawdzić trigger_multiple.
Przykład:
Spowoduje to "zeskanowanie" entity # 24.
===============================================
P: To w "trace" mi nie wystarcza. Chciałbym zobaczyć to, co napisałem aby postawić entity. Jak to zrobić?
O: Do tego też jest komenda - "spawnstring view". Należy ją wpisać tak:
Kod: | /spawnstring view [# entity] |
Przykład:
Kod: | /spawnstring view 40 |
To spowoduje pokazanie tekstu który wpisaliśmy aby postawić entity # 40.
===============================================
P: Zrobiłem coś w entity nie tak jak chciałem. Czy muszę usuwać i pisać od nowa całe entity?
O: Nie musisz jeśli masz U#. Zrobisz to komendą "spawnstring edit":
Kod: | /spawnstring edit [# entity] [klucz] [komenda klucza] |
[# entity] - tym razem musisz określić numer entity
[klucz] - określ klucz który chcesz zmienić
[komenda klucza] - tutaj co chcesz do danego klucza przypisać, jeśli zdarzy się, że komenda będzie składała się z kilku wyrazów/liczb oddzielonych spacjami, napisz to w cudzysłowie.
Przykład:
Kod: | /spawnstring edit 248 movement "0 90 100" |
To spowoduje zmiane lub dodanie klucza movement na 0 90 100 w entity 248.[/code]
===============================================
P: A jak znaleźć te niewidzialne entity, np. triggery?
O: Użyj do tego "nearby":
[radius] - tym określisz promień okręgu w którym masz sprawdzić entity, jeśli nie podasz, będzie równe 128
Przykład:
Więcej będzie dodane.
Post został pochwalony 3 razy
Ostatnio zmieniony przez Perf dnia Pon 14:00, 15 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paweli1
Super Helper
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 663
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 67 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 9:45, 12 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Chyba ja juz tu nie potrzebny... lol
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Perf
VIP
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 649
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LugorCityMod
|
Wysłany: Pią 13:55, 12 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Wiesz robie to, żeby niektórzy nie robili tematów "jak sie przesuwa obiekt"
A co do potrzebności to nie mów tak na siebie - na pewno ktoś zada jeszcze pytanko
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Perf dnia Pią 13:56, 12 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paweli1
Super Helper
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 663
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 67 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 16:26, 12 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Na ktore pewnie wczesniej odpowiesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Special
Administrator
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 1006
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 44 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miasto Lugormoda
|
Wysłany: Nie 23:03, 14 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Bardzo dobry kurs ale na początku dodałbym co to w ogóle jest entity bo początkujący mogą tego nie rozumieć
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|