Forum Info Lugormod Strona Główna Info Lugormod
PSL - Polska Strona Lugormoda
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Bindy czyli nieodłączny przyjaciel budowniczych...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Info Lugormod Strona Główna -> Kursy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thial
Przeciętniak



Dołączył: 04 Paź 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Suwałki

PostWysłany: Wto 9:27, 09 Cze 2009    Temat postu: Bindy czyli nieodłączny przyjaciel budowniczych...

Cfg to pliki konfiguracyjne. Server cfg jest wczytywany podczas uruchomienia serwera ale możesz edytować go w czasie gry i w konsoli wpisać /exec nazwapliku.cfg. W plikach cfg można też wpisywać bindy i inne przydatne dla nas rzeczy. Przy wpisywaniu komend nie używamy /.

jeżeli chcemy użyć jakiejś komendy po execowaniu skryptu wpisujemy ją na czysto w nowej linii np. god (bez ukośnika). Komenda zostanie użyta podczas każdego odpalania skryptu.

Jeżeli pragniemu podpisać komendy pod klawisz wpisujemy:

bind klawisz god np.
Kod:
bind g god


Jeżeli pragniemy podpisać więcej komend używamy cudzysłowiu i średników.

bind klawisz "god; noclip" np.
Kod:
bind g "god; noclip"


By odczekać trochę czasu przed odpalaniem komend używamy komendy wait (podajemy czas w ms) (1000ms = 1s) np.
Kod:
bind g "god; wait 1000; noclip"

podczas używania komendy wait nie możemy nic robić dopóki nie minie podany przez nas czas, tak więc lepiej nie przesadzać z tą wartością.

By urozmaicić komendę możemy dodawać dźwięki animacje i efekty a także pisać coś.

Animacja anims play numer (0-1500 chyba) np.
Kod:
anims play 900

Dźwięk playsnd sciezka np.
Kod:
playsnd sound/ambience/narshaddaa/cantina_1.mp3

Efekt playfx sciezka np.
Kod:
playfx effects/force/rage2





Przykładowy bind:


Kod:
say "Moje Bindy" /// powiemy to po odpaleniu binda poprzez komende exec

bind e "delent"

bind b "noclip"

bind g "god"

bind v "gotopoint"



Ten sam bind, lecz z dodaniem efektów itp..

Kod:
say "Moje Bindy"
playfx effects/force/heal2

bind e "delent; playfx effects/env/small_fire_blue; playfx effects/env/impact_dustonly; playsnd sound/effects/mpalarm"

bind b "noclip; playfx effects/repeater/concussion; playfx effects/force/heal2; playfx effects/force/rage2; playfx effects/env/btend; playfx effects/env/impact_dustonly; noclip; invisible"

bind g "god; notarget; give armor 9999; anims play 1366; playsnd sound/effects/chain_fall; playfx effects/world/waterfall3; playfx effects/env/fire_wall; say I am god; powerup 7; powerup 14"

bind v " gotopoint; noclip; invisible; playsnd sound/weapons/overchargeend; playfx effects/env/impact_dustonly; playfx effects/force/pushblur; playfx effects/force/heal2; wait 10; invisible; noclip; playsnd sound/weapons/overchargeend; playfx effects/force/pushblur; playfx effects/env/impact_dustonly; playfx effects/force/heal2"



Jest jeszcze jeden sposób na bindy, dzięki niemu nie musimy zajmować klawiszy PGUP i PGDOWN wybieramy opcję a END odpalamy Wesoly


Kod:
say ^5Pomocny skrypt

bind end         "vstr exec"
bind pgup        "vstr next"
bind pgdn        "vstr prev"
bind del         "vstr off"

set exec         "echo ON"
set next         "vstr wall904"
set prev         "vstr floor4"

set off          "kill; say OFF"

set wall904   "set exec vstr wall90; set next vstr wall04; set prev vstr wall04; echo sciana 90°"

set wall04   "set exec vstr wall0; set next vstr floor4; set prev vstr wall904; echo sciana 0°"

set floor4   "set exec vstr floor; set next vstr wall904; set prev vstr wall04; echo podloga"


set wall90    "say sciana 90!; place misc_model_breakable 0 model,map_objects/factory/catw2_b,spawnflags,1,angles,90 90 0"

set wall0    "say sciana 0!; place misc_model_breakable 0 model,map_objects/factory/catw2_b,spawnflags,1,angles,90 0 0"

set floor   "say podloga!; place misc_model_breakable 0 model,map_objects/factory/catw2_b,spawnflags,1"



Po przeanalizowaniu komend napewno będziecie wiedzieli jak są zrobione.

Każdy budowniczy powinien mieć zbindowaną komendę nudge oraz obracanie obiektów. Specjalnie dla PSL daję owy skrypt.

Kod:

say ^5P^7omocny ^5S^7krypt
bind 4 nudge 1 0 0
bind 6 nudge -1 0 0
bind 8 nudge 0 1 0
bind 2 nudge 0 -2 0
bind kp_plus nudge 0 0 1
bind kp_minus nudge 0 0 -1
bind 7 spawnstring edit angle 0
bind 9 spawnstring edit angle 90
bind 1 spawnstring edit angle 180
bind 3 spawnstring edit angle 270


cyfry w nudge można zmieniać jeżeli pragniecie innego ustawienia klawiszy oraz innego ruchu obiektów
4-6: ruch na boki (pod innym kątem przód tył)
2-8: ruch przód tył(pod innym kątem na boki)
+ i - : ruch góra dół
1,3,7,9: obracanie, o 90 stopni

By obrócić jakiś model o swój kąt wpisujemy /spawnstring edit angle kąt

Jeszcze wskazówka odnośnie kolorowych liter i znaków jeżeli chcecie coś pisać bądź też zmienić nick, a także dodać fikuśne znaczki:

By uzyskać kolorowy nick podczas wpisywania go używamy znaczka ^ (shift + 6) a potem wstawiamy cyferkę

1 2 3 4 5 6 (jest troche jaśniejszy) 7 8 9 0

W grach typu wolfenstein enemy territory można uzywać też liter oraz znaków z nad cyfer by uzyskać jaśniejsze lub ciemniejsze kolory, lecz w JA zablokowano tą możliwość i działają tylko cyfry.

Co do znaków zpecjalnych. Jest to bardzo proste. Musimy mieć włączony num lock. Teraz prytrzymując lewy alt wybieramy na klawiaturze numerycznej kilka cyfr. Powiedzmy 1 4 i 5. Wpisujemy je tak jakbyśmy wpisywali 145, po tym puszczamy alt. Jeżeli jest to znak specjalny to kursor przesunie się lecz nic się nie pojawi. Dopiero po zaakceptowaniu wyswietli nam w nicku znaczek.

145 Ĺ
1499 █

Musimy poprostu poszukać tych które nam się podobają.

Przykład nicku:
^5▄█ ^4L^5o^7l^5e^4k ^5█▄
Efekt:
▄█ Lolek █▄


Post został pochwalony 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sarimas
Słaby Player



Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:46, 09 Cze 2009    Temat postu:

ja to już od dawna używam skryptu własnej roboty z bindami typu /spawnstring view itp. po prostu "skroluje" komendy w skrypcie i jak jakąś potrzebuje wybieram i bach Jezyk
I pochwałke dam bo zrobiłeś to ku ogólnemu dobry użytkowników LMD.
(chociaż te rzeczy są IMO dość oczywiste)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Perf
VIP



Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 649
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LugorCityMod

PostWysłany: Wto 12:01, 09 Cze 2009    Temat postu:

No Thial, starasz się
Pochwałka ode mnie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thial
Przeciętniak



Dołączył: 04 Paź 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Suwałki

PostWysłany: Wto 13:51, 09 Cze 2009    Temat postu:

Dzieki. Mimo, że są to rzeczy oczywiste to czesto gdy gram luzie poytają sie jakim sposobem znikam itp. Gdy uzywałem własnego skryptu z naruto i krzyczałem rasengan, a ludzie widzieli jak wale innych i odpycham (prawdziwy rasengan) też starali się go użyć poprzez pisanie rasengan na czacie tak więc mimo wszystko wielu osobom się przyda.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sarimas
Słaby Player



Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:00, 09 Cze 2009    Temat postu:

Eee... skrypt rasengan ? Nie mów że użyłeś tego w lugormodzie o_o , wiem ża na Maker Modzie można takich skryptów używać ale na LMD ? Nie wierze.

P.S : Sorry za off-top.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamac
Cieniutki Player



Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:02, 09 Cze 2009    Temat postu:

Thial co dziwne znalazłem naruto script do downloadu Jezyk baaardzo podobny do twojego. Jak zrobisz poradnik o tym jak zrobic server na no-ip to dam pochwałkę Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Info Lugormod Strona Główna -> Kursy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin